Kaikkien yritysten elinehto on se, että oikeat asiakkaat saavat tiedon yrityksen olemassaolosta ja tietoa sen tarjoamista palveluista tai tuotteista. Miten niiden oikeiden asiakkaiden tutkaan sitten somessa pääsee?
Tässä osana muuta markkinoinnin kokonaisuutta on Facebookin maksullinen mainonta, jolla tavoitetaan potentiaalisia asiakkaita tehokkaammin ja laajemmin, kuin pelkällä sisällön tuottamisella Instagram- ja Facebook-kanaviin. Mainonnalla tavoitetaan myös ne asiakkaat, jotka eivät ole vielä löytäneet yritystäsi somekanavistasi.
Maksullinen Facebook-mainonta muiden markkinointitoimien tueksi
On tärkeää, että yrityksen verkkosivut ovat kunnossa ja sieltä löytyy ajantasaiset, hakukoneoptimoidut sisällöt, jotka vastaavat asiakkaiden esittämiin kysymyksiin – huomioi erityisesti tekstien otsikoinnit!
Vaikka orgaaninen ja maksettu hakukonenäkyvyys on erittäin tärkeää, kannattaa sen tueksi panostaa myös maksettuun näkyvyyteen somessa. Miksi? Koska valtavan informaatiotulvan keskellä yrityksen tuottama orgaaninen sisältö saa olla melkoisen merkittävää, että saat tärkeät viestisi oikeille asiakkaille. Maksullinen markkinointi Facebookin Business Managerin kautta kohdennettuna tuo pienelläkin budjetilla usein merkittäviä tuloksia niin näkyvyyteen ja brändisi tunnettavuuteen, kuin myös siihen tärkeimpään – > myynnin kasvuun.
Facebook- ja Instagram -mainonnalla pystymme määrittämään kohderyhmät tarvittaessa hyvinkin tarkasti, ja alkuun voi lähteä pienemmälläkin budjetilla. Pohditko millainen budjetti olisi Facebookin maksulliseen markkinointiisi sopiva? Lue lisää tai ota meihin yhteyttä ja kerromme juuri sinun yrityksellesi sopivan ratkaisun.
Älä heitä rahaa hukkaan – tuloksia Facebookin Business Managerin avulla!
Mainonnan tekeminen varsinkin julkaisua mainostamalla suoraan feedistä on tehty erittäin helpoksi, mutta se ei ole enää pitkään aikaan ollut taloudellisesti kannattavin tapa tehdä Facebook-mainontaa. Lisäksi tällä tavoin kohdennuksen tekeminen oikealle asiakasryhmälle (eli niille oikeasti ostaville asiakkaille) voi mennä herkästi pieleen, jolloin mainontaan käytetyt eurot eivät tavoita oikeita asiakkaita ja mainontaan käytetty budjetti voi valua hukkaan.
Hallinnoimalla mainontaa mainostilin kautta saa luotua tallennettuja kohderyhmiä, jotka palvelevat omia tavoitteitasi. Lisäksi nykyisin äärimmäisen tehokkaasti koneoppiva Metan mainostyökalu (entinen Facebook) oppii löytämään juuri ne ihmiset, ketkä todennäköisimmin olisivat kiinnostuneita yrityksesi tarjoamista tuotteista tai palveluista.
Fb-mainonnan kohdennus
Vaikka käytössä onkin koneoppiva algoritmi, kannattaa sille antaa kunnolliset suuntaviivat mainonnan kohdentamiseen. Miten? Esimerkiksi varsinkin pienemmällä budjetilla on tehokkaampaa kohdentaa mainontaa pienemmälle kohderyhmälle, jolloin todennäköisemmin tavoitetaan halutut ihmiset. Toisaalta on kuitenkin hyvä tehdä myös laajempia kohderyhmiä ja antaa Facebookin tekoälyn oppia tunnistamaan potentiaaliset asiakkaat.
Miten Facebookin mainonnan kohdentaminen toimii käytännössä? Määriteltäviä ominaisuuksia ovat esimerkiksi alue, ikä, sukupuoli ja kiinnostuksen kohteet. Joissakin erikoismainosryhmissä, kuten työllisyys, kohdentamista on kuitenkin rajoitettu niin, ettei se jätä mitään ikäryhmää tai sukupuolta ulos mainoskampanjasta.
Useimmiten suosittelemme asiakkaillemme useampaan samanaikaista Facebookissa ja Instagramissa pyörivää mainoskampanjaa, jolloin Metan algoritmi kohdentaa mainosbudjettia parhaiten toimiviin mainoksiin omatoimisesti seuratessaan sitä, mihin asiakkaat reagoivat. Tuloksia seuraamalla osaamme nopeasti kartoittaa millaiseen mainontaan kannattaa panostaa ja somemarkkinoinnissa parasta on todella monipuolinen ja tarkka data – tulokset puhuvat puolestaan.
Facebookin monipuolinen kampanjointi
Facebookin mainostyökalulla voidaan toteuttaa monipuolisesti erilaisia kampanjoita erilaisiin tavoitteisiin. Onpa tarkoituksenasi siis tavoittaa pieni, tarkasti valittu kohderyhmä, tuoda uusi tuote esille, tai kasvattaa brändin tunnettuutta laajasti, löydämme aina näihin tarpeisiin toimivat tavat toteuttaa mainoskampanjat puolestasi ammattitaitoisesti ja tehokkaasti.
Ota meihin fanolaisiin yhteyttä, niin suunnitellaan yhdessä juuri sinun tavoitteisiisi sopiva somemainonta! Toteutamme puolestasi sekä lyhyet markkinoinnin kampanjat, että suuret mainonnan kokonaisuudet. Vahvuutemme on somemarkkinoinnin ymmärtäminen, vankka kokemus, sekä kaikki markkinoinnin osaaminen saman katon alta.
Halutessasi voimme auttaa yritystäsi niin sosiaalisen median sisällöntuotannossa kuin markkinoinnin ohjelmoinnissa, verkkosivujen ilmeen ja sisältötekstien suunnittelussa ja toteutuksessa. Meiltä onnistuu myös blogitekstit yrityksille, tuotetekstit verkkokaupan tuotteille, LinkedIn yritystilien ylläpito, kun Googlen mainonta.
Anna meidän auttaa sinua kirjoittamaan yrityksesi menestystarinaa eteenpäin!