Lähtökohta
Teboil Pirkanhovin yrittäjät vaihtuivat loppuvuodesta 2022, joten ilme ei tuntunut omalta. Ilmeeseen ja brändiin kaivattiin raikkautta, helposti lähestyttävyyttä, henkilöitymistä ja oikeiden kohderyhmien puhuttelua.
Tuoreilla yrittäjillä oli toive, että markkinoinnin ilme olisi yhtenäistä, rentoa ja sosiaalista mediaa hyödynnetään enemmän kuin aiemmin.
Tavoitteet
Yhteistyömme tavoite oli luoda pitkäaikainen yhteistyö, jossa asiakas saa mahdollisimman paljon palveluita yhdestä osoitteesta, tästä syystä päädyimme Markkinointiassari-palveluun, jonka monipuolisuus helpottaa asiakkaan arkea.
Brändiuudistuksen lisäksi tavoitteemme on panostaa jokapäiväiseen viestintään kaikissa Pirkanhovin käyttämissä viestintäkanavissa verkkosivuista somekanaviin, printtimainontaan, kyltteihin, bannereihin ja paikan päällä tapahtuvaan viestintään.
Kohderyhmä
Pirkanhovin asiakaskunta on hyvin laaja, sillä viihtyisällä liikenneasemalla poikeaa päivittäin satoja matkailijoita aina ammattikuljettajista perheisiin, joukkueisiin, seuroihin ja lomamatkailijoihin.
Aloitimme yhteistyön asiakasanalyysilla, unelma-asiakkaan kartoituksella ja tämän kautta löysimme erilaiset persoonat, jolloin puhutellaan juuri haluttua kohderyhmää kaikessa viestinnässä.
Pirkanhovin ilme uusittiin täysin. Tilalle tuli asiakkaan toiveiden pohjalta kolme pääväriä, uusi logo ja fontit, joiden ansiosta viestintä ja markkinointi on nyt kaikkialla yhtenäistä ja muista erottuvaa.
Brändi on nyt ilmeeltään moderni ja viestinnässä se huomioi eri kohderyhmät.
Canva-pohjat noudattavat uuden brändin mukaista ilmettä ja helpottavat Pirkanhovin arkea.
Sosiaalisessa mediassa hyödynnettäviä pohjia tehtiin tietty määrä ja ne ovat nyt aina Pirkanhovin käytettävissä. Pohjia voi käyttää sellaisinaan tai niihin voi itse tehdä muokkauksia.
Verkkosivujen rakenne jätettiin samankaltaiseksi, mutta kaikki muu on uutta.
Ulkonäkö noudattaa graafista ohjeistoa. Sivut ovat teknisesti toimivat ja palvelevat mobiilikäyttäjiä. Tekstisisältö kirjoitettiin asiakkaita ajatellen selkeäksi ja informatiiviseksi. Lisäksi sivut hakukoneoptimoitiin.
Markkinointiassari tekee sovitun määrän tunteja kuukaudessa. Tunnit käytetään aina sen mukaan, mihin aikaa eniten tarvitaan.
Tunteja on käytetty mm. sisällön luomiseen someen ja blogiin, maksulliseen markkinointiin, graafiseen suunnitteluun ja verkkosivujen ylläpitoon.
Tulokset
Pirkanhovi on saanut uuden houkuttelevan ja iloisen graafisen ilmeen, verkkosivut on avattu ja markkinoinnille on asetettu johdonmukaiset tavoitteet.
Analytiikkaa sosiaalisen median puolella on seurattu alkuvuodesta lähtien. Sekä Facebookin että Instagramin puolella kasvua on tavoitettavuus on kasvanut useita kymmeniä prosentteja. Uudet verkkosivut ovat myös niiden avauduttua lähteneet välittömästi tavoittamaan viikoittain satoja vierailijoita.
Mitä tapahtuu nyt? Markkinointiassarimme jatkaa työssään tiiminsä kanssa.
Alun brändityön jälkeen markkinoinnin työtunteja käytetään somesisältöihin, Google-markkinointiin, hakukoneoptimoituihin blogiteksteihin, tapahtumien markkinointiin, printtimainontaan jne.
Fanon markkinointiassarin myötä Pirkanhovilla on apunaan laaja monikanavaisen markkinoinnin ammattilaisten verkosto, jolloin markkinointi on hallittua, suunnitelmallista, tehokasta tuo tuloksia. Ennen kaikkea yhteistyö säästää asiakkaan aikaa ja rahaa, kun eri osa-alueita ei ole ripoteltu monelle toimijalle.
Miten työ eteni?
Yhteistyö Pirkanhovin kanssa aloitettiin loppuvuodesta 2022 tutustumalla asiakkaan liiketoimintaan, kartoittamalla sen hetkistä tilannetta monikanavaisen markkinoinnin osalta ja selvittämällä, mitkä ovat asiakkaan toiveet ja tavoitteet.

Tässä projektissa ovat olleet mukana

Hanna
Verkkosivut, graafinen suunnittelu

Henna-Maria
markkinointiassari

Viivi
Asiakasvastaava, markkinointiassari

Laura
Markkinointiassari

Mira
yrittäjä

Iina
markkinointiassari