Blogi

Hurjan huhtikuun jälkeen on helppo huokaista, kesää kohti mentäessä mielikin virkistyy lämmön ja valon myötä. Tästäkin selvitään vielä! Onko sinun katse jo tulevassa, oletko kilpailussa mukana kun rajoitteet hellittävät ja kauppa käy? Lue ja pohdi miten yrityksesi markkinointi vastaa kysyntää nyt ja tulevaisuudessa!

Heippa toukokuu!

Vaikka maailma tuntuu seisahtuneen, menee aika kuitenkin ihan liian nopeasti. Tai siltä ainakin täällä tuntuu. Onneksi on viimein toukokuu ja kesä on aivan just täällä!

kumpparikuva

Huhtikuu oli hurja. Mediat ovat täynnä terveyteen liittyvää uutisointia enkä keskity nyt siihen, tiedämme kaikki mikä on tilanne. Itse olen kauhulla seurannut talouden kehitystä ja kriisin aiheuttamia muutoksia. Mukana oli hyviäkin uutisia uusista, nopeasti kehitetyistä liiketoiminnan muutoksista, mutta vielä enemmän sydäntä riipiviä surullisia asioita. Lomautuksia, irtisanomisia, ensimmäiset konkurssit. Valitettavasti talouden näkökulmasta ollaan todennäköisesti vasta alussa. 

Toivon todella, että rajun laskun jälkeen koittaa nopeasti jyrkkä nousu ja Korona-kriisin aiheuttamat tuhot jäävät lopulta ennustettua pienemmiksi. Nyt on kuitenkin yritysten oltava valppaina. Kun maailma liikahtaa eteenpäin, jäät jalkoihin jos et ole käyttänyt tätä aikaa hyödyksesi liiketoimintaa kehittäen ja markkinointia jatkaen. Voit tehdä markkinointia pienellä tai suurella budjetilla, mutta älä lopeta, vaan etsi nykytilanteeseen sopivat ratkaisut.

Tiesitkö, että Facebookin maksullinen markkinointi on nyt edullisempaa kuin pitkään aikaan yritysten käyttäessä vähemmän rahaa maksulliseen markkinointiin? Tämä on mielenkiintoista, sillä ihmiset käyttävät sosiaalista mediaa enemmän kuin koskaan ennen ja juuri nyt somemarkkinointi on todella tärkeää!

blogikuva 1

 

Mieti hetki, mistä ja miten tavoitat asiakkaasi tällä hetkellä? Mistä ja miten voit tavoittaa heidät tulevaisuudessa? Onko yrityksellesi kustannustehokkain tapa printti-, some-, tv- vai radiomainonta? Verkkokurssi, nettikauppa, sähköpostimarkkinointi tai aktiivinen blogi tuovat tuotteitasi tai palveluitasi ostajien tietoisuuteen ja vahvistavat brändisi mielikuvaa kun se tehdään oikein. Agressiivisen ”nyt heti” – myynnin sijaan on hyvä pohtia myös pitkän matkan myyntiä, löytääkö asiakkaasi luoksesi sitten kun tarvitsee juuri sinun tuotetta tai palvelua?

Somessa toteutettavaan markkinointiin on noin miljoona erilaista näkökulmaa, mutta loppupeleissä toteutus on hyvin yksinkertaista. Keskity siihen, mitä unelma-asiakkaasi haluaa sinulta ostaa. Puhuttele häntä. Miten viestit, millaiset kuvat häntä kiinnostavat? Mistä somekanavasta unelma-asiakkaasi tavoitat? Voisitko tehdä videoita ja tuoda palvelusi helpommin lähestyttäväksi?

Somemarkkinointi ei missään nimessä ole ydinfysiikkaa, voit helposti toteuttaa sitä myös itse. Mutta jos et sitä vielä aktiivisesti toteuta, tee suunnitelma ja ryhdy toimeen! Tai jos koet asian haastavana, pyydä apua. Joku viisas minulle hetki sitten totesi, että ”jos et vartissa keksi ratkaisua, kannattaa avata suu ja pyytää apua”. Olen samaa mieltä, yksin ei tarvitse tehdä ja osata kaikkea. 

Tsemppiä toukokuuhun, toivotaan että tästä kuukaudesta tulee kaikin puolin valoisampi. 

Terkuin,

Mira

#someassari

shkpostin allekirjoitus1