Blogi

Eihän nyt voi markkinoida? Onko markkinointi tässä tilanteessa korona-kriisillä ratsastamista? Liiallinen postaaminen someen ärsyttää kuitenkin jotakin? Näitä kysymyksiä kuulen usein.

Vastakysymyksenä kysyisin, oletko oikeasti onnistunut koskaan tekemään mitään, mikä ei loppupeleissä ärsyttäisi jotain toista ihmistä? Tuskin kukaan meistä pystyy miellyttämään kaikkia, eikä tarvitsekaan. Riittää, että miellytät omaa potentiaalista asiakasryhmääsi. Vain sillä on merkitystä yrityksesi toiminnan kannalta. 

On ehdottomasti hyvä huomioida kuluva kriisiaika ja sen merkitys ihmisille. Ärsyyntymiskynnys on normaalia matalampi ja yrityksen viestinnässä täytyy olla aiempaa tarkempi. 

Mutta kysymykseksi aseteltuun väittämään ”eihän nyt voi markkinoida” sanoisin, että nyt jos koskaan sinun täytyy markkinoida! Enemmän kuin ikinä ennen! Maailma tuntuu ehkä olevan ylösalaisin juuri nyt, mutta se jatkaa kiertokulkuaan ja elämä jatkuu päivä kerrallaan kohti parempia aikoja. 

Kuluva kriisi on vaikuttanut meistä jokaiseen ja monen eri alan yritystoimintaan radikaalisti. Toisiin aloihin vallitseva tilanne ei vaikuta vielä, mutta tulevaisuuden epävarmuus tuntuu kaikista meistä ikävältä. Jos yrityksesi arki on pysähtynyt, käytä aikasi hyödyksi. Älä taistele tuulimyllyjä vastaan! On aika hyväksyä, ettei paluuta entiseen välttämättä tule koskaan. 

Rauhoita siis mielesi. Hengitä syvään ja mieti missä haluat yrityksesi olevan yhden, kolmen ja viiden vuoden päästä ja ala toimia. Jotkut joutuvat muuttamaan olemassa olevan yrityksen toimintaa, toisten täytyy luoda kaikki aivan uudestaan ja osan on aika boostata oma osaaminen ihmisten tietoisuuteen. Oli roolisi mikä tahansa, toimimattomuus on valitettavasti varmin tie tuhoon. 

(blogiteksti jatkuu kuvan alla)

Miksi somemarkkinointi kannattaa ottaa haltuun viimeistään nyt?

Somessa voit tehdä monenlaista markkinointia vaikka ilmaiseksi, se ei maksa sinulle kuin oman aikasi. Jos aikaa ja osaamista on, ei muuta kuin annat palaa! Mieti palvelulupauksesi kuntoon, valitse kohderyhmääsi sopivat somekanavat, suunnittele punainen lanka tekemisen taustalle ja huolehdi julkaisujen toteutumisesta. Ei se sen vaikeampaa ole. :) 

Muista kuitenkin, että edes somessa ei valitettavasti ole nopeita ratkaisuja, vaan tekeminen vaatii pitkäjänteistä työtä tavoitteiden saavuttamiseksi. 

Olet ehkä kuullut seuraajien ostamisesta, mutta unohda se välittömästi jos joskus asiaa harkitsit. Yrityksesi ei tee mitään suurella seuraajamäärällä, jos mukana ei ole oikeita, sinun palveluistasi kiinnostuneita asiakkaita. Vain sitoutuneet asiakkaat muuttavat markkinointisi lopulta kassavirraksi yritykseesi ja markkinointiin kulutettu aika ja raha maksavat itsensä takaisin. 

Jos taas osaamista on ja aikaakin löytyy, mutta ideat ovat hukassa, voit tilata meiltä juuri sinun yrityksellesi suunniteltu somevuosikello. Et saa vuodeksi toistaan toistavia ympäripyöreitä korulauseita, vaan suunnittelemme yhdessä tavoitteitasi vastaavan kokonaisuuden, jonka pohjalta sinun on helppo toteuttaa sisältöä oman yrityksesi somekanaviin. 

Mikäli koet, että sinun aikasi on tehokkaampaa jossain muualla kuin somessa päivystämiseen, ulkoista koko palvelu. Mieti, mikä on sinun työpanoksesi arvo, jos teet jotain muuta sillä ajalla, minkä vapautat ulkoistamalla toiminnat joita et koe itsellesi mieluisiksi. En minäkään korjaa autoani (koska en todellakaan osaa) ja syön mielelläni ravintolassa, sillä jostain syystä siellä saan useammin parempaa ruokaa kuin omalta liedeltä, kumma juttu kyllä. Someassarin avulla ja pitkäjänteisellä työllä mahdollistamme yrityksesi näkyvyyden siellä, missä asiakkaasikin ovat. 

Iloista pääsiäistä tilanteesta huolimatta. Anna itsellesi lupa hengähtää nyt. Tästä selvitään. <3

-Mira

#someassari

shkpostin allekirjoitus1