Blogi

Maailmalla vallitsevan poikkeustilan vuoksi on meidän monen ajatukset sekaisin: Mitä pitäisi tehdä? Mihin panostaa ja mistä karsia? 

Ensinnäkin, tärkeintä on nyt huolehtia omasta ja läheisten hyvinvoinnista. Lisäksi se, että ajatuksia saa rauhoitettua ja vietyä välillä edes hetkeksi muualle tästä ahdistavan epätietoisesta tilasta, on vähintään yhtä tärkeää kuin käsien pesu ja hihaan yskiminen. 

diego-ph-fIq0tET6llw-unsplash.jpeg 

On kuitenkin selvä, että oman yrityksen tulevaisuus ja toimeentulo on niin keskeinen osa elämää ja hyvinvointia, että ajatukset väkisin valuvat tasasin väliajoin siihen. 

Sen sijaan että annat ajatuksille vallan ja ajat itsesi paniikkikohtauksen partaalle istu alas ja puhalla. 

Tiedän, istuminen alas ja puhaltaminen voi olla nyt viimeinen asia, mikä tuntuu oikealta, mutta nyt jos koskaan on sen aika. 

Anna kun kerron. Tuulimyllyjä vastaan taistelu on hölmöläisen puuhaa. Vastatuuli on tällä hetkellä kovempi mitä aikoihin, ei siis kannata tuhlata arvokasta energiaa nyt siihen. Mitä, jos avaisit kätesi ja annat tuulen kuljettaa. Nimittäin tämä on se aika, mikä tarjoaa mielettömän mahdollisuuden yrityksen uudelle innovaatioille! 

Äläkä nyt lopeta lukemista. Asian ei tarvitse olla niin työteliäs, kun luulet. Annan esimerkin. 

Eilen luimme Helsinkiläisestä kauppiaasta, joka oli joutunut sulkemaan kaupan suositun nouto-salaattibaarin. Sen sijaan että kauppias olisi jäänyt surkuttelemaan tappiotaan laittoi kauppias innovaatiohatun päähän. Hän keksi hyödyntää salaattibaarin kalustoa ja lähiravintoloiden tarjontaa tarjoamalla asiakkailleen mahdollisuuden tilata ravintolan annoksen kauppaan.  Tästä muodostui hitti ja niin asiakkaat, kauppias kuin ravintolatkin kiittää. 

Esimerkkejä on monia. Sosiaalisessa mediassa liikunta-alan ammattilaiset voivat tarjota ohjattua liikuntaa videoinnin kautta. Kukkakauppiaat voivat markkinoida kiitoskimppuja, mitä voi lähettää esimerkiksi hoitohenkilökunnan kahvihuoneisiin. Huonekaluvalmistajat voivat puhua etätyöläsille ergonomian tärkeydestä ja opastaa oikean kaluston löytämiseen, vain taivas on rajana.  Pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen.

Millainen on siis sinun liiketoimintasi uusi innovaatio? 

Täällä ollaan sinua varten! Soita, skypetä, someta, lähetä savumerkkejä. Pohditaan ja pallotellaan yhdessä ratkaisu, millä yrityksesi näkyvyys, tulos ja markkinointi on taattu!  Ja luonnollisesti mahdollisimman kustannustehokkaasti. 

Innovatiivisin terveisin 

Fano- team

 

 

Lähteet: 
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/hs-helsinkilaiskauppias-olli-keksi-todellisen-hitin-suljetun-salaattibaarin-tilalle-emme-lannistu-prkl/7771238#gs.1yuqq2